Port of Kokkola - Kokkolan Satama

10 vuotta ilmoituksia

Selaa uskomatonta ilmoitus-
galleriaamme


Olemme listanneet tälle sivulle parhaita ilmoituksiamme, joita olemme julkaisseet Kauppalehdessä viimeisten 10 vuoden aikana.


Aivan valtava malmiesiintymä!

Satamastamme löytyvät isot mineraalivuoret kertovat suurten volyymien lisäksi vahvasta osaamisestamme, pitkästä kokemuksestamme sekä mittavista, asiakaslähtöisistä laiteinvestoinneistamme. Kaikki tämä yhdessä on jalostanut meistä Suomen johtavan sataman kaivosteollisuuden kuljetuksissa.

Arvaapa huviksesi montako junanvaunua satamassamme operoidaan vuorokaudessa?

Vastaus: Keskimäärin neljäsataa vaunua/vrk eli vuosittain lähes kuusi miljoonaa tonnia rahtia. Investoinnit mm. pohjoisiin raiteisiin lisäävät merkittävästi raideliikenteen kapasiteettia tulevaisuudessa. Optimoidut järjestelmämme sekä mm. vaunujen kaatolaite takaavat puolestaan toimintamme tehokkuuden. Ja enitenhän tästä kaikesta hyötyy asiakkaamme.

Cape size or small size need?

Onpa kuljetustarpeesi iso tai pieni – me tyydytämme sen. Käytössäsi on kapasiteetti isoista Capesize-aluksista viikottaiseen konttiliikennevuoroon. Laivaamme tehokkaasti ja kokonaisedullisesti kaiken mahdollisen rahdin kaivannaisteollisuuden tuotteista pk-yrityksen kappaletavaraan. Vieläpä erinomaisen palvelun kera.

Ei siirtomaksua.

Satamassamme on nimittäin jo valmiina kapasiteetiltaan peräti 140 tonnin nosturi. Tarjoamiemme projektinostojen hinnasta jää siis automaattisesti pois ison mobiilinosturin jopa kymmenien tuhansien eurojen siirtomaksu. Nostot hinnoitellaan projektikohtaisesti ja tarjouksesta löytyy aina selkeä kokonaishinta. Pyydäpä siis tarjous ja totea asia omin silmin.

Eiköhän lähdetä nostelemaan.

Uusi, nostokasiteettimme tuplaava 140 tonnin satamanosturi tekee toiminnastamme entistä tehokkaampaa ja mahdollistaa siten entistä kilpailukykyisemmät laivaushinnat mm. projektikuljetusten osalta. Palvelummehan on erinomaista jo valmiiksi. Odotamme yhteydenottoasi hihat käärittyinä – yhteistyö voidaan aloittaa vaikkapa jo huomenna klo 7.

Haluatko konttia Kiinaan?

Viikottainen konttiliikennevuoro Kokkolan Satamasta on helppo, luotettava, nopea, joustava ja kokonaisedullinen tapa kuljettaa yrityksesi rahti niin Suomesta maailmalle kuin maailmalta Suomeenkin. Pyydä tarjous, vertaa – ja ylläty!

Hetivalmis vai tavallinen?

Kinkkinen kysymys kiuasostoksilla – helppo bulkkisatamaa valitessa. ”Hetivalmis” kun meidän tapauksessamme merkitsee muun muassa valmista infraa, vuosikymmenten kokemusta sekä ”Heti, ellei aikaisemmin” -palveluasennetta. Lue hetivalmiudestamme saamastasi merkittävästä hyödystä nettisivuiltamme.

Homma bulkassa.

Pisimmän kokemuksen, moderneimman infran, laajan verkostoitumisen sekä mittavien ja oikea-aikaisten laiteinvestointien ansiosta olemme mestareita bulk-tuotteiden kuljetuksissa. Emme kuitenkaan aio jäädä laakereille lepäämään vaan pitkäjänteinen kehitystyö jatkuu myös tulevaisuudessa. Pyydä tarjous ja totea meidät myös kustannusjohtajaksi.

Huolehdimme linjoistamme.

Siitä yhtenä osoituksena säännöllinen konttiliikennelinjamme, joka täyttää jo 10 vuotta. Olemme pitäneet linjasta huolta muun muassa lisäämällä sen vuorotiheyttä ja satamamäärää. Pitkäjänteinen kehitystyömme kantaa myös hedelmää; vuosi 2018 oli konttimäärien suhteen ennätyksellinen ja 20 000 teun tavoitteemme täyttyi. Iso kiitos siitä asiakkaillemme, yhteistyökumppaneillemme sekä henkilökunnallemme!

Iso kolmonen.

Tilaston mukaan olemme lähes 8 miljoonan tonnin tavaraliikennemäärällä Suomen yleisten sataminen listalla kolmosena. Viimeisen kymmenen vuoden aikana kokonaisliikennemäärämme on 2,5-kertaistunut ja olemme tehneet investointeja 45 miljoonalla eurolla. Pienen sataman joustavuus ja asiakaslähtöisyys ovat kuitenkin säilyneet.

Iso, saksalainen voimanostaja.

Uusi Gottwald-satamanosturimme nostaa maasta peräti 140 tonnia. Sen ansiosta säästät suurten kappaleiden projektinostoissa jopa kymmeniä tuhansia euroja mobiilinostureihin käyttöön verrattuna. Tuulimyllyjen ja tuotantolaitosten investoinneissa tarvittavia isoja osia, säiliöitä, merimoottoreiden lohkoja – nosturimme nostaa melkein mitä vain.

Kappaletavara & kontit Kokkolan kautta!

Kuulutko kohderyhmään? Katso kuusi kivenkovaa kohtaa! Kiinnostuitko? Kannattaa kilauttaa! Tehokkuutemme ja kilpailukykyisten hintojemme takana ovat muun muassa:

  1. Euroopan suurin ja Pohjoismaiden ainoa ”joka sään terminaali” (AWT)
  2. Viikottaiseksi vakiintunut konttiliikennevuoro kaikkialle maailmaan
  3. Konttien maksimaalisen täytön mahdollistava Load Plate -laite
  4. Tehokas siltanosturi konttien lastaukseen/purkuun
  5. Kiinteä, kapasiteetiltaan 140 tonnin nosturi projektinostoihin
  6. Runsaat ulko- ja sisävarastointitilat

Katin kontit.

”Konttien laivaus on hidasta, vaivalloista ja kallista”. Katin kontit. Riippumaton, viikottaiseksi vakiintunut konttiliikennevuoromme kuljettaa nyt kolmen varustamon kontteja. Tuotteesi liikkuvat Kokkolasta maailmalle ja maailmalta Kokkolaan siis entistä nopeammin, helpommin ja edullisemmin. Ota yhteyttä ja totea asia omin silmin ja korvin.

Kertanostoraja 140 000.

Uusimman satamanosturimme nostokapasiteetti on peräti 140 tonnia. Sen ansiosta säästät suurten kappaleiden projektinostoissa jopa kymmeniä tuhansia euroja mobiilinostureiden käyttöön verrattuna. Tuulimyllyjen ja tuotantolaitosten investoinneissa tarvittavia isoja osia, säiliöitä, merimoottoreiden lohkoja – nosturimme nostaa melkein mitä vain.

Kokkola: 80
Muu Suomi: 5

Isoja Panamax- ja Cape Size -luokan bulk-laivoja vierailee Kokkolan Satamassa vuosittain 60–80 kpl, muissa Suomen satamissa 1–5. Tuollainen määrä ei olisi mahdollinen ilman mittavia investointejamme pitkiin laitureihin, tehokkaaseen nosturikalustoon ja 13-metriseen syväväyläämme. Toiveenamme on väylän syventäminen metrillä. Lue nettisivuiltamme mitä merkitystä myönteisellä päätöksellä olisi Suomen kilpailukyvylle.

Korkein valmiustaso

Valmiustasomme vaalean ja tumman bulkin laivaamisessa on koko ajan huipussaan. Mittavien ja pitkäjänteisten investointiemme vuoksi kun tarvittava infra on satamassamme jo valmiina. Meiltä löytyy myös vuosikymmenten kokemus sekä ”Heti, ellei aikaisemmin” -palveluasenne. Siksi olemmekin lähin satama, joka pystyy tarjoamaan parhaan palvelun. Lue lisää nettisivuiltamme.

Kuljetamme kontit, kookkaankin kappaletavaran kustannustehokkaasti Kokkolan kautta kaikkialle, kaikkialta Kokkolaan.

Kuulutko kenties kohderyhmään? Kiinnostuitko? Käypä kummastelemassa kotisivuillamme kuutta kivenkovaa kohtaa. Kerro kirjallisesti kaipuustasi kännykkäkontaktointiin/kilauta kiireesti kavereillemme. Kysele kokeneilta kundeiltamme kiperiä, kartoita kulut, kuuntele kiteytyksiä kokonaispalvelustamme, kuvauksia kiistattomasta kyvykkyydestämme. Kyllä kannattaa!

Kun lakkaa satamasta...

Me pystymme toimimaan tehokkaasti niin rankkasateessa kuin paukkupakkasessakin – kiitos Pohjoismaiden ainoan All Weather -terminaalimme. Tehokkuusajattelumme näkyy myös mm. investoinnissa vaunujen kaatolaitteeseen sekä pitkäjänteisessä rataverkon kehittämistyössä. Ja tehokkuudestammehan hyötyy asiakas.

Kustannusjohtajan paikka täytetty.

Vuosikymmenten kokemus, monipuolinen osaaminen, erinomainen sijainti, pitkäjänteiset ja oikea-aikaiset investoinnit sekä verkostoituminen ovat mahdollistaneet satamamme tehokkuuden ja suuret volyymit. Kaikki nämä yhdessä ovat puolestaan tehneet meistä kustannusjohtajan bulk-tuotteissa. Pyydä tarjous ja totea asia itse.

Lapin oma syväsatama.

Meitä voi hyvällä syyllä kutsua Lapin kaivosten omaksi syväsatamaksi ja Suomen malmisatamien numero ykköseksi. Kiitos pitkän kokemuksemme, mittavien investointiemme sekä sijaintimme rautatien ja syväväylän välissä. Aloitetaanpa siis yhteistyö – vaikka huomenna klo 7.

Liikennekasvatusta.

Onnistuimme kasvattamaan konttiliikennettämme vuonna 2016 peräti 24 % edelliseen vuoteen verrattuna. Suurin syy kasvuun lienee konttiliikennevuoromme vakiintuminen viikottaiseksi. Erinomaisella palveluasenteellammekin on varmasti oma merkityksensä. Viime kädessä kasvun mahdollisti kuitenkin konttiasiakkaamme – iso kiitos siitä heille!

Listahitti.

Kokkolan satama on tavaraliikennemäärälla mitattuna Suomen yleisten sataminen listalla kolmostilalla. Ykköstilalta meidät löytää kuivaa bulkia kuljettavien satamien listalta. Ja kun satamamme on myös Suomen malmisatamien ykkönen niin kyllähän meitä voi listahitiksi kutsua. Otapa yhteyttä, niin kerromme mistä suosiomme johtuu.

Logistiikkalogiikka.

Haluamme tarjota asiakkaillemme helppoutta, turvallisuutta ja välitöntä palvelun saatavuutta. Tähän logiikkaan perustuu asiakkaidemme tarpeiden mukaan räätälöidyt ja yhteistyökumppaneidemme kanssa toteutetut logistiset kokonaisratkaisumme. Ne sisältävät rautatie- ja maantiekuljetukset sekä huolinta-, terminaali- ja ahtauspalvelut Suomen rajalta laivan lastaukseen – tai toisin päin. Otapa yhteyttä niin kerromme lisää!

Me osaamme junailun.

Haluamme tehdä asiat helpoiksi asiakkaillemme. Siksi esimerkiksi tarjouksissamme on vain yksi hinta, joka sisältää laiva-, satama-, ahtaus-, varastointi- ja satamaankuljetuskustannukset. Jätä kuljetusten junailu siis huoletta huoleksemme. Junailusta puheen ollen; meillä käsitellään yli 400 vaunua/vrk eli vuosittain yli 5 milj. tonnia rahtitavaraa...

Meillä neste ei ole noussut päähän.

Sijaintimme Pohjoismaiden suurimman epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymän kyljessä on tehnyt meistä huippuosaajan polttonesteiden ja kemikaalien kuljetuksissa sekä luonut erinomaisen logistiikan ja mittavan potentiaalin kasvulle. Hoidamme nestekuljetukset silti nöyrästi ja asiakaslähtöisesti. Ota yhteyttä ja totea asia itse.

Meillä on nostetta.

Meillä on tunnetusti vientiä. Ja nyt myös aikaisempaa enemmän nostetta; uusi, maaliskuun alussa saapuva 140 tonnin satamanosturimme tulee nimittäin tuplaamaan nostokapasiteettimme. Lisäksi se mahdollistaa entistä kilpailukykyisemmät laivaushinnat – myös projektilasteissa. Palvelummehan on erinomaista jo valmiiksi. Otahan yhteyttä niin kerromme lisää.

Meillä on vientiä.

Kokonaisliikennemäärämme on nimittäin kaksinkertaistunut kuudessa vuodessa ollen vuonna 2013 lähes 8 miljoonaa tonnia. Tästä määrästä 80 % kulkee satamaamme rautateitse. Pitkäjänteisen kehitystyömme ansiosta kapasiteettimme myös kasvaa helposti tarpeen mukaan. Tervetuloa kasvuun mukaan!

Miehet rautaa – satama pronssia.

Tuoreen tilaston mukaan olemme tavaraliikennemäärällä mitattuna Suomen yleisten sataminen listalla pronssitilalla. Tästä iso kiitos kuuluu satamassamme työskentelevien ihmisten ammattitaidolle ja asenteelle. Sekä mittaville, pitkäjänteisille ja oikea-aikaisille investoinnille. Unohtamatta erinomaista sijaintia, moderneinta infraa ja laajaa verkostumista.

Miningit & mainingit

Kokkolan Satamassa on kaivannaisteollisuuden tuotteiden merikuljetuksiin valmiina huippuluokan edellytykset: vuosikymmenten kokemuksen tuoma osaaminen, ajanmukaiset ja tehokkaat kuljetinjärjestelmät sekä varastointiratkaisut, Pohjoismaiden ainoa joka sään All Weather Terminal, rautatie suoraan sataman sydämeen, vaunujen kaatolaite sekä 13-metrinen syväväylä (14-metrinen vuonna 2020). Että tällaiset meiningit meillä.

No selluhan se on meillä aina mielessä...

Mittavat investointimme nimittäin palvelevat erinomaisesti selluloosan ja muiden metsäteollisuuden tuotteiden kuljettamista. Pohjoismaiden ainoassa All Weather Terminalissa herkkäkin kappaletavara pystytään aina käsittelemään kuivissa tiloissa ja tehokkaasti. Load Plate -laitteemme avulla konttien tilavuus voidaan hyödyntää maksimaalisesti. 13 metrin syväväylämme puolestaan mahdollistaa laivaukset kaikkialle maailmaan kaikista isoimmillakin aluksilla.

Nyt viisi yhdellä hinnalla!

Tarjouksistamme löydät yleensä vain yhden hinnan, joka sisältää niin laiva-, satama-, ahtaus- kuin varastointi- ja satamaankuljetuskustannuksetkin. Tämä kuljetusketjun verkostoituminen merkitsee asiakkaillemme edullisuuden lisäksi tehokkuutta, selkeyttä ja helppoutta. Pyydä tarjous ja totea asia itse.

Palvelutason nosturit.

Uudet, entistä monipuolisemmat ja tehokkaammat satamanosturimme nostavat kaikenlaisen rahtitavaran lisäksi myös palvelutasoamme. Ja laskevat kuljetushintoja. 15 000 000 euron satsauksellamme saimme myös lisää pituutta laitureihin, joihin mahtuu nyt yhtä aikaa kaksi Cape Size -luokan alusta. Ja harkitut, pitkäjänteiset investointimme jatkuvat...

Panamaximi.

Olemme syventyneet syväväylämme syventämistyöhön, joka tulee valmistumaan vuoden 2020 aikana. Metrin syvempi väylä mahdollistaa jatkossa Panamax-luokan alusten lastaamisen täyteen – eli maksimilastin. Näitä kaikkein isoimpia aluksia on jo 10 vuoden ajan vieraillut satamassamme vuosittain 50–80, joten kilpailukykymme suhteessa muihin Suomen satamiin tulee parantumaan merkittävästi.

Parhaasta vielä parhaampi.

Olemme jo vuosia olleet Suomen ykkössatama kaivannaisteollisuuden tuotteiden laivaamisessa – kiitos osaamisemme, pitkän kokemuksemme sekä mittavien asiakaslähtöisten laiteinvestointiemme. Asemamme vahvistuu entisestään tulevan väylänsyvennyksen myötä. Se kun lisää aluskohtaista kuljetuskapasiteettia peräti 10 000 tonnilla – mikä puolestaan laskee huomattavasti asiakkaan suurinta kuluerää, laivaushintaa. Väylänsyvennyksestä hyötyviä isoja aluksia käy satamassamme vuosittain yli 50.

Pelaa konttisi oikein.

Kokkolan Satamassa on kaivannaisteollisuuden tuotteiden merikuljetuksiin valmiina huippuluokan edellytykset: vuosikymmenten kokemuksen tuoma osaaminen, ajanmukaiset ja tehokkaat kuljetinjärjestelmät sekä varastointiratkaisut, Pohjoismaiden ainoa joka sään All Weather Terminal, rautatie suoraan sataman sydämeen, vaunujen kaatolaite sekä 13-metrinen syväväylä (14-metrinen vuonna 2020). Että tällaiset meiningit meillä.

Projektijohtajaksi?

Pystytkö nostamaan 140 tonnia? Ja palvelemaan asiakkaita ammattitaidolla? Me pystymme. Uusi, kapasiteettimme tuplaava 140 tonnin satamanosturimme mahdollistaa nyt vaativatkin projektilaivaukset – kustannustehokkaasti. Palvelummehan on erinomaista jo valmiiksi. Selkeä tavoitteemme on kehittyä Suomen johtavaksi projektilaivaajaksi. Otahan siis yhteyttä.

Punnitse ja säästä.

Nyt kannattaa punnita sekä laivattava, massiivinen kappaleesi että nykyisen yhteistyökumppanisi hintataso. Satamassamme on nimittäin jo valmiina kapasiteetiltaan peräti 140 tonnin nosturi. Tarjoamiemme projektinostojen hinnasta jää siis automaattisesti pois ison mobiilinosturin jopa kymmenien tuhansien eurojen siirtomaksu. Nostot hinnoitellaan projektikohtaisesti ja tarjouksesta löytyy aina selkeä kokonaishinta. Pyydäpä siis tarjous ja totea asia omin silmin.

Rautaa rajalta?

Tarjoamamme logistiset kokonaisratkaisut hoitavat asiakkaan lastin – kuten vaikkapa rautapelletin – Suomen rajalta satamassamme odottavaan laivaan. Tai laivasta rajalle. Uusi, yhteistyökumppaneidemme kanssa toteutettu ”yhden luukun” palvelukonseptimme on Suomessa ainutlaatuinen. Se sisältää koko kuljetusketjun aina räätälöidyistä rautatie- ja maantiekuljetuksista huolinta-, terminaali- ja ahtauspalveluihin. Asiakkaillemme tämä merkitsee helppoutta, turvallisuutta ja välitöntä palvelun saatavuutta.

Sata satamaa.

Itse asiassa monta sataa. Käytössämme olevien varustamojen määrän lisääntymisen myötä konttiliikenteemme satamavalikoima on nimittäin laajentunut merkittävästi. Niiden kautta tuotteesi kulkeutuvat kaikkiin maailman satamiin – ja niistä Kokkolaan. Konttiliikennevuoromme vakiinnuttua viikottaiseksi tuotteesi myös liikkuvat kontissa entistä ripeämmin.

Se aika viikosta.

Viikottainen konttiliikennevuoro Kokkolan Satamasta on helppo, luotettava, nopea, ympäristöystävällinen, yksilöllinen, joustava ja kokonaisedullinen tapa kuljettaa yrityksesi rahti niin Suomesta maailmalle kuin maailmalta Suomeenkin. Odotamme yhteydenottoasi hihat käärittyinä – yhteistyö voidaan aloittaa vaikkapa jo huomenna klo 7.

Syvä kumarrus.

Haluamme mitä nöyrimmin kiittää kaikkia niitä henkilöitä ja tahoja, jotka edesauttoivat myönteisen väylänsyvennyspäätöksen syntymistä. Uusi, 14-metrinen syväväylämme tulee valmistumaan vuonna 2020. Vuosi 2017 on ollut meille muutenkin myönteinen; muun muassa konttiliikenteemme on kasvanut 40 %. Iso kiitos siis myös kaikille asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme – sekä hyvää joulua ja menestyksekästä vuotta 2018!

Syvää joulua!

Vuonna 2020 asiakkaamme tulevat saamaan meiltä – hyvissä ajoin ennen joulua – ylimääräisen joululahjan. Tuon vuoden aikana valmistuva syväväylämme syventämistyö tulee nimittäin laskemaan huomattavasti laivaushintojamme. Lahjastamme on siis iloa vuosikymmeniksi eteenpäin. Sitä odotellessa haluamme lämpimästi kiittää asiakkaitamme, yhteistyökumppaneitamme ja henkilökuntaamme tästä vuodesta sekä toivottaa oikein hyvää joulua ja menestyksekästä vuotta 2019.

Tilaa heti!

Satamassamme on nimittäin aina tilaa niin rahtitavaralle kuin aluksillekin. Esimerkiksi Cape Size -luokan aluksia mahtuu laitureihimme yhtä aikaa 2 kpl. Harkitut ja pitkäjänteiset investointimme takaavat tilan riittämisen myös tulevaisuudessa. Ota yhteyttä – aloitetaan yhteistyö vaikkapa huomenna klo 7.

Toteutamme kappaletoiveesi.

Mitä kappaletavaraa ja minne ikinä sitä haluatkaan kuljettaa, käänny luottamuksella puoleemme. Kilpailukykyiset hinnat, yksilöllinen palvelu, kaksi viikottaista konttialusvuoroa sekä Pohjoismaiden ainoa All Weather -terminaali ovat esimerkkejä asioista, joilla pidämme asiakkaamme tyytyväisinä.

Usko jo hurjia väyläuutisia!

Otsikko sisältää viittauksen tulevan vuoden tapahtumiin satamassamme sekä anagrammin, jonka sisältö on suunnattu kaikille asiakkaillemme, yhteistyökumppaneillemme sekä henkilökunnallemme. Lisäksi haluamme toivottaa erinomaista vuotta 2020! PS. Anagrammin oikea ratkaisu löytyy nettivuiltamme...

Uudet aktiivikohteemme: Hampuri & Antwerpen

Varustamovalikoiman laajentumisen myötä pystymme tarjomaan konttiliikenteeseen entistä enemmän vaihtoehtoja: muun muassa vakiintuneen viikkolähdön – nyt myös Hampurin ja Antwerpenin satamien kautta kaikkialle maailmaan – sekä isompien alusten isommat kapasiteetit. Asiakkaillemme tämä kaikki merkitsee entistä merkittävästi nopeampia laivauksia. Hinnathan meillä ovat jo ennestään kilpailukykyiset ja palvelu erinomaista...

“Valmis kuin Kokkola bulkkiin.”

Vanhan sanonnan mukaan Melperi on valmis sotaan. Kokkolan Satama on puolestaan valmis kaikenlaisten bulk-tuotteiden laivaamiseen. Meiltä – Suomen suurimpana bulk-satamana – nimittäin löytyy valmiina sekä moderni infra että vuosikymmenten kokemus ja ”Heti, ellei aikaisemmin” -palveluasennekin. Lue nettisivuiltamme mitä merkittävää hyötyä sinä niistä saat.

Vie eikä vikise. Tuo eikä tutise.

Konttiliikennevuoromme vakiinnuttua viikottaiseksi ja satamavalikoimamme laajennuttua merkittävästi liikkuvat tuotteesi kontissa entistä nopeammin Kokkolasta maailmalle – ja maailmalta Kokkolaan. Nuo seikat ovat osaltaan mahdollistaneet myös konttiliikenteemme jatkuvan kasvun sekä 20 000 teun vuositavoitteemme täyttymisen. Meidän onkin nyt aika miettiä seuraavia kehitysaskelia...


Kyllä kiitos! Kiinnostuin kovasti, kaipailen kontaktointianne.

Torbjörn Witting Kokkolan Satama
Torbjörn Witting

p. +358 40 511 9595
torbjorn.witting@portofkokkola.fi


Kokkolan satama on kolmen sataman satama

Kontit käsitellään meillä KANTASATAMAN (1) ja HOPEAKIVEN SATAMAN (2) alueilla. Hopeakiven satamassa tehdään myös isot projektinostot. Tumma ja vaalea bulk säilytetään turvallisesti erillään toisistaan; tumma SYVÄSATAMASSA (3), vaalea sekä Kantasatamassa että Hopeakiven satamassa.

Kukin satamanosa on oma, itsenäisesti ja pitkäjänteisesti kehitetty toiminnallinen kokonaisuutensa. Siksi meitä voikin hyvällä syyllä sanoa ”Kolmen Sataman Satamaksi”.

Kokkolan sataman kartta

1. Kantasatama & AWT
2. Hopeakiven satama
3. Syväsatama